Co potřebuju já, jako zákazník?

s.r.o.

  • Pokud začínám, měl bych se registrovat k DPPO.
  • Vedu podvojné účetnictví.
  • Po skončení roku podávám přiznání k DPPO, sestavuju účetní závěrku (rozvaha, výkaz zisků a ztrát, přílohu).
  • Účetní závěrku schaluju a měla by se objevit v obchodník rejstříku.

 

Pozn. Pokud už firmu nějaký čas mám a chci přejít s vedením účetnictví, není to o tom, že se služba "přepne" jako u poskytovatele internetu. Nový zpracovatel potřebuje účetní závěrku a sestavy se zůstatky účtů (a příp. rozpis, z čeho se zůstaky účtů skládají - např. kniha pohledávek, závazků, majetku, apod.) účtů. Podvojné účetnictví je komplexní systém.

OSVČ

  • V průběhu roku si sleduju alespoň příjmy a vystavené faktury. U výdajů je situace komplikovanější, existuje několik režimů: paušální daň, paušální výdaje nebo sledovat skutečné výdaje.
  • Po skončení roku podávám přiznání k DPFO (pokud jsem se nepřihlásil k paušální dani) a přehledy na sociální a zdravotní pojištění.

Co ode mě potřebuje účetní firma, když chci, aby všechno zařídili?

s.r.o.

  • vystavené faktury, přijaté faktury, bankovní výpisy, účtenky, stvrzenky
  • plnou moc na podání přiznání

 

OSVČ

  • vystavené faktury a příchozí platby, teoreticky stačí i soupis obojího
  • plnou moc na podání přiznání

 

Kolik to stojí?

Aktuální ceník

s.r.o., které potřebuje účetnictví a přiznání 1x ročně+

29 Kč za doklad + 5 000,- za přiznání a závěrku (ceny konečné vč. DPH)

OSVČ, která potřebuje pomoct s přiznáním 1x ročně

Trochu levněji než u s.r.o. :  3 000,- za přiznání a do 20 dokladů je zpracování evidence pohledávek a příjmů zdarma

Jsem plátce DPH / identifikovaná osoba, kolik platím?

Tarify pro stálé zákazníky

Vedení účetnictví na měsíční bázi pro neplátce DPH je za cenu mikro tafiru.

Proč to mám platit, co za to dostanu za výhody?

  • Pravidelnou odbornou péči o účetnictví, povinnosti k DPH a ev. dalším daním, o kterých bych nemusel vědět a mohl se dostat do potíží.
  • Možnost konzultovat svoje záležitosti s daňovým poradcem (v obvyklém množství ročních hodin) zdarma.
  • AZ data účetnictví s.r.o je společnoset registrovaná u komory daňových poradců, také je ze zákona pojištěna proti rizikům spojeným s účetnictvím a daňovým poradenstvím.
  • Přátelský, až rodinný přístup.
  • Možnost řešit svoje účetnictví na jednom místě jako sídlo.

 

Jak si budeme předávat doklady?

Je to na domluvě. I účetnictví se digitalizuje.

Upřednostňujeme vlastní cloudové úložiště na bázi Nextcloud se zabezpečeným přenosem, ke kterému lze přistupovat buď přes prohlížeč, aplikaci nebo instalovaného klienta. Rádi Vám vygenerujeme přístupy.

  • složky se vstupními doklady a pak i
  • složky s výstupy z účetnictví: daňová přiznání, hlášení, přehledy, závěrky a další reporty a sestavy a také potvrzení o podání institucím.

Není ale samozřejmě problém ani si předávat doklady ke zpracování osobně nebo poštou na sídle firmy Husinecká 903/10, Praha 3.

Další dotazy:

Musím vést účetnictví / sestavovat závěrku / posílat přiznání, i když firma nebyla aktivní?

Ano.

Účetnictví je bez pohybů, ale závěrku a přiznání je potřeba připravit a odevzdat.

Kolik platím v případě neaktivní firmy?

1/2 za závěrku: 2500,-

Pozn. Firma musí být opravdu bez pohybů. Pokud mi na účtu naskakují poplatky nebo jsem jednu fakturu vystavil, pohyby tam jsou a je potřeba je nejdříve zaúčtovat (a k tomu je třeba navázat s účetnictvím na předchozí roky).

Dokumenty:

  • Vzor plné moci pro OSVČ (jednorázové přiznání)
  • Vzor plné moci pro s.r.o. - jednorázové zpracování účetnictví a podání přiznání (bude doplněno)
  • Vzor plné moci pro s.r.o. - kompletní zastupování (bude doplněno)
  • Vzor smlouvy o daňovém poradenství (bude doplněno)